Zajęcia dla dzieci
Szukasz osoby, która połączy opiekę nad Twoim dzieckiem z nauką przez zabawę? Tworząc tym samym bezpieczną PRZYSTAŃ?
- nauka kolorów
- nauka liczb
- nauka czytania metodą sylabową
- ćwiczenia grafomotoryczne
- nauka pisania
- przeplatane zwroty w języku angielskim i wiele innych
Dziecko rozwinie swój potencjał, a prócz tego:
- udoskonali zdolności poznawcze
- rozwinie swoją osobowość
- udoskonali samoobsługę i samodzielność
- nauczy się rozpoznawania, nazywania i wyrażania swoich emocji
- pozna świat i zdobędzie potrzebną wiedzę
- rozwinie wyobraźnie i kreatywność
Skorzystaj z zajęć dodatkowych. Wy jako Rodzice wybierzecie formę, rodzaj oraz ilość czasu spędzonego z dzieckiem.
Zajęcia bajkoterapii: Czytanie dziecku w znaczny sposób wpływa na jego rozwój psychofizyczny jak również na poziom inteligencji dziecka oraz rozwijanie określonych kompetencji komunikacyjnych.
Co daje bajkoterapia?
– Dziecko znacznie poszerza swoje słownictwo,
– Pokonuje swoje słabości i lęki,
– Utwierdza, bądź buduje na nowo poczucie własnej wartości,
– Porzuca poczucie samotności,
– Uczy się samodzielnego myślenia, artykułowania myśli, nazywania i wyrażania emocji itd.
Uwaga poświęcona czytanej bajce uwrażliwia, dostarcza wzorców zachowań i poprawia poziom koncentracji dziecka. Czytane bajki dotyczą zagadnień i problemów rzeczywiście istotnych dla dzieci, trudnych dla nich emocjonalnie, z którymi być może sobie nie radzą, np. pierwsze dni w przedszkolu, wizyta u lekarza, pobyt w szpitalu, rozstanie z rodzicami, sytuacje kompromitacji: zmoczenie.
Do kogo jest adresowana bajkoterapia?
Bajkoterapia to metoda adresowana do dzieci w wieku od czterech do dziewięciu lat. Kluczowa w bajkach terapeutycznych jest postać bohatera, który w efekcie jest odbiorcą bajki. Świat bajki ma na celu pomóc dzieciom.
Bajkoterapia zaliczana jest do jednej z najpopularniejszych metod biblioterapeutycznych.
Ayres „Gdyby nie ruch, nie potrafilibyśmy zadbać o siebie, iść tam, gdzie mamy ochotę, ani komunikować się z innymi”
Prowadzenie diagnozy i terapii ręki
U dzieci w wieku wczesnoszkolnym, a nawet u młodzieży gimnazjalnej pojawia się problem z odręcznym pismem. Dostępność klawiatury komputerowej bądź telefonicznej w pewnością odgrywa duży wpływ na umiejętności pisania ręcznego dziecka.
Problemy z nieprawidłowym chwytem pisarskim może w dalszej drodze skutkować w:
– problemach z ortograficzną poprawnością zapisu,
– trudnościach z brzydkim, niekształtnym pisaniu,
– trudnościach w rysowaniu,
– utrudnia u dziecka rozwój umiejętności biegłego czytania,
– trudności w uczeniu się matematyki,
– obniżonej sprawności motorycznej palców oraz podczas trudności w wykonywaniu precyzyjnych czynności np. szyciu, składaniu elementów.
Ręka jest jednym z najbardziej wykorzystywanym narzędziem w codziennym życiu. Odpowiada za wykonanie większości codziennych czynności takie jak:
– mycie zębów,
– ubieranie,
– jedzenie,
Sprawne ręce są również wartościowych narzędziem podczas swobodnej zabawy czy aktywnej edukacji dziecka. Kiedy są wyjątkowo ważne? Szczególnie podczas nabywania umiejętności pisania.
Co mają na celu zajęcia terapeutyczne?
Zajęcia terapii ręki z Twoim dzieckiem, poprawią nie tylko sprawność motoryki małej dziecka, ale także skupią się na koncentracji, poprawiając tym samym chwyt dziecka. Poprawią percepcję wzrokową dziecka oraz utrzymanie prawidłowej postawy, a także ogólną sprawność ruchową.
Poznaj cele terapii:
– nauka organizacji pracy dziecka,
– rozwijanie znacznej koncentracji uwagi na zadaniu,
– wykształcenie ważnych czynności manipulacyjnych,
– kształcenie analizy oraz syntezy wzrokowej,
– ćwiczenia części ręki: przedramienia, dłoni, stawu nadgarstka, palców,
– liczne ćwiczenia sprawności rąk, które prowadzone są z wykorzystaniem zabaw ruchowych związanych z otoczeniem: chwytanie, rzucanie,
– ćwiczenia usprawniające koordynację wzrokowo- ruchową,
– ćwiczenia rozwijające chwyt i manipulację,
Rodzicu, na terapie z dzieckiem powinieneś pójść, kiedy zauważasz:
– zbyt wolne tempo pracy dziecka,
– niechęć w chwili podejmowania czynności manualnych: nawlekania, budowania z klocków,
– niechęć do rysowania, malowania, wykonywania prostych rysunków,
– trudność w nawet najprostszych zadaniach plastycznych,
– słaby poziom koordynacji ruchów palców- dłoni- przedramienia,
– zbyt mocny bądź słaby nacisk na kredkę/ ołówek, długopis podczas pisania/ rysowania,
– brak motywacji i trudności w chwili czynności samoobsługowych: zapinania guzików, sznurowania butów,
– dziecko bardzo szybko męczy się podczas bądź w trakcie czynności,
– u małych dzieci: brak lub bardzo słabe umiejętności:
* rysowania koła – w wieku 3 lat,
* kwadratu i krzyża – w wieku 4 lat,
* trójkąta i kwadratu opartego na kole – w wieku 5 lat,
– u dzieci piszących, u których przez dłuższy czas utrzymuje się niewłaściwy kierunek kreślenia liter tzw. odbicie lustrzane, nieprawidłowy kształt liter, nie mieszczenie się w liniaturze (liniach).
Efekt końcowy terapii ręki?
Efektem jest spójny proces, którego celem jest opanowanie określonej techniki pisania oraz prawidłowego poziomu rozwoju wzrokowo- słuchowego
Kiedy zauważasz u dziecka nieprawidłowy chwyt i zastanawiasz się do kogo skierować się po pomoc- to zdecydowanie powinien to być terapeuta ręki.
Szukaj. Próbuj. Zadbaj o motywację i rozwój swojego dziecka.
Z powodu częstego nieprawidłowego chwytu pisarskiego, bardzo długo a nawet do wielu lat, zmiana jest bardzo trudna, czasem bywa nawet niemożliwa. Pozostaje to wtedy uciążliwe dla dziecka/ucznia na całe życie. Dlatego tak ważne jest, aby monitorować i ćwiczyć motorykę dziecka już od najmłodszych lat.
Czym jest RYTMIKA? Rytmika to zajęcia, które można rozumieć jako metodę wychowania muzycznego dzieci. Łączy ona taniec, śpiew, muzykę oraz improwizację instrumentalną i ruchową. Dzieci uczą się odtwarzać określony przebieg muzyczny za pomocą określonych ruchów ciała.
Co dają regularne zajęcia rytmiczno- muzyczne?
Dziecko biorące regularny udział w zajęciach zrodzi w sobie wrażliwość na muzykę, a także na samą sztukę.
Wzrośnie jego inteligencja jak również sprawność fizyczna i aktywność ruchowa. Zajęcia wykształcą u dzieci ważną koordynację ruchową poprzez określone ćwiczenia fizyczne w połączeniu z wyraźnymi bodźcami dźwiękowymi.
Zajęcia poprawiają pamięć wzrokową i słuchową, przygotują do przyszłych wystąpień publicznych, pomagając tym samym przełamać wewnętrzne blokady dziecka, podnosząc jednocześnie poczucie wartości.
Dzięki zajęciom Twoje Dziecko nauczy się radosnych piosenek, prostych układów tanecznych, dzięki czemu wzbogaci swoją wiedzę o otaczającym świecie.
Pozwól dziecku mieć kontakt z muzyką „na żywo”!
Zajęcia plastyczne: Zajęcia plastyczne to idealne rozwiązanie, aby rozwinąć wyobraźnię, pobudzić fantazję, nauczyć się zachować społecznych dziecka.
Poprzez określone działanie i tworzenie, dziecko informuje o swoich wewnętrznych problemach, smutkach ale również radościach. Tworząc daną pracę plastyczną dziecko doznaje różnego rodzaju wrażeń, które wywołane są określonymi barwami, materiałami- dzięki różnorodności form i kształtów.
Dzieci dzięki tym zajęciom uczą się wiary we własne możliwości, wyrozumiałości oraz współpracy i wzajemnego pomagania. Przełamują bariery strachu, poznając swoje mocne strony.
Podczas zajęć:
– Nie krytykuję dziecka.
– Nie wyśmiewam go.
– Szanuję wysiłek dziecka włożony w określoną pracę.
Nie sam efekt jest najważniejszy, lecz przeżywanie w trakcie tworzenia.
Zajęcia cieszą się dużym zainteresowaniem u dzieci. Twórczy rodzaj pracy jest dla nich wyjątkowym wyzwaniem, które wykonują z wielkim zapałem!
Dołącz i pozwól dziecku odkryć twórczy potencjał dziecka…
Daj się ubrudzić…daj się zachwycić!
Zajęcia związane z emocjami: Wiek przedszkolny u dziecka to okres intensywnego rozwoju emocjonalnego. W tym czasie dzieci poznają, identyfikują i wyrażają swoje emocje. Bywają one trudne do zrozumienia jak i zaakceptowania.
Warto pamiętać o podmiotowym traktowaniu dziecka oraz o holistycznym jego ujęciu w danym procesie rozwoju.
„Marzeniem niemal każdego nauczyciela i rodzica jest wychować dziecko inteligentne emocjonalnie.”
Dzięki wspólnie wykształconym kompetencją emocjonalnym, wykształcimy inteligencję emocjonalną czyli:
– samoregulację (samokontrolę): pozwoli panować nad emocjami, wyraźnymi impulsami, zbuduje elastyczność w dostosowaniu się do sytuacji, zmian,
– samoświadomość emocjonalną: istotną wiedzę o własnych stanach uczuciowych, umiejętnościach wyrażania emocji, swoich mocnych stronach oraz możliwościach,
– motywację: ważne umiejętności emocjonalne, dzięki którym następuję osiąganie celów, inicjatywa oraz pozytywne nastawienie i istotne zaangażowanie
– empatię (rozumienie innych dzieci/osób): pozwoli na uświadomienie sobie uczuć oraz potrzeb innych osób jak również rozpoznać ich stany emocjonalne,
Wykorzystuje formy pracy takie jak:
– gry dydaktyczne,
– różnego rodzaju zabawy,
– prace, które związane są z eksperymentowaniem i wiele innych.
Zajęcia wzmacniające poczucie własnej wartości dziecka: Dzięki zajęciom dzieci uświadomią sobie swoje zalety oraz wady. Nauczą się akceptować własne ograniczenia oraz ograniczenia innych osób.
W procesie wychowania dzieci można i należy wzmacniać ich poczucie wartości, które odkrywa w dalszej drodze istotną formę rozwoju dziecka.
Dziecko ma adekwatną (wysoką) samoocenę? Zdecydowanie jest efektywniejsze w działaniu!
DZIECKO:
– Wierzy, że jest w stanie sprostać nowemu zdaniu,
– W przypadku niepowodzeń nie załamuje się, nie obwiania innych ale podejmuje nowe wyzwania,
– Jest przekonane, że potrafi dać radę w obliczu napotkanych na drodze porażek,
– Jest asertywne,
– Jest wrażliwe na potrzeby innych, podejmuje dobre, przemyślane decyzje,
– Daje sobie prawo do okazywania uczuć i przeżywania ich,
Chcę wzmacniać poczucie wartości u dzieci poprzez okazywanie im opieki, troski zainteresowania, miłości, a przede wszystkim doceniania.
Odkrywanie i rozwijanie w dzieciach mocnych stron to również stwarzanie okazji i możliwości do odnoszenia przyszłych sukcesów.
Owocna droga to ta podnosząca kompetencje interpersonalne dzieci, rozwijając tym samym określone umiejętności społeczne.
Zajęcia z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym
Wykorzystując metody coachingowe nauczę Cię sięgnąć bliżej potencjału dziecka.
Pozwolisz dziecku odkryć swój potencjał?
Twoim istotnym zamiarem wobec dziecka jest, by nabrało ono mocy czynienia tego, co do tej pory uważało za niemożliwe.
D.Miskimin, J.Stewart „Coaching rodzicielski”
Jeśli dobrze się z kimś dogadujesz to znaczy, że macie ze sobą więź
Pomogę Ci poprawić więź między Tobą, a Twoim dzieckiem. Przedstawię Ci sposoby postrzegania samego siebie jako rodzica, nie krytycznie, ale EMPATYCZNIE!
„Indywidualizacja w nauczaniu jest bardzo wskazana ze względu na różnorodne uwarunkowania uczenia się.”
Zachęcisz swoje dziecko, aby do jego marzeń dołączyć elementy rzeczywistości
Podzielę wskazówkami, w jaki sposób rozmawiać z dziećmi, aby nie krytykować tylko kształcić.
Sprostaj wyzwaniom i rozwiąż problemy
Zajęcia są elastyczne. Stawiam na nowatorskie metody wychowawcze.
Wiele materiałów przygotowuje samodzielnie. Podmiotowe traktowanie dziecka. Buduję z dzieckiem wyjątkowe relacje, trwałe na lata.